میوه خشک در روسیه که به عنوان یک وعده غذایی به حساب میاد

نتایج مشابهی در مطالعات حیوانی انجام شده در سال 2013 مشاهده شد که در آن میوه خشک در روسیه نه تنها سطح لیپید و گلوکز را بهبود بخشید، بلکه وزن بدن را در موش های چاق که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می کردند، کاهش داد. این نشان می دهد که توت سفید ممکن است در درمان چاقی و سندرم متابولیک نیز کمک کند.

برای تایید این نتایج به مطالعات انسانی در مقیاس بزرگتر نیاز است.

درمان جایگزین فشار خون بالا
مراقبت از دندان
یک مطالعه در سال 2016 در مجله بین المللی Pharma and Bio Sciences نشان می دهد که اثرات ضد میکروبی توت سفید ممکن است به پیشگیری از پوسیدگی، التهاب لثه و پریودنتیت کمک کند.

به گفته محققان، عصاره ریشه توت سفید قادر به مهار تعدادی از باکتری‌هایی است که معمولاً با بیماری لثه مرتبط هستند (استرپتوکوک موتانس، لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و انتروکوکوس فکالیس). به نظر می رسد که این کار را نه با کشتن آنها، بلکه با تداخل در چرخه تکرار آنها انجام می دهد.

در غلظت های بالاتر، عصاره همچنین قادر به مهار کاندیدا آلبیکنس، قارچی مرتبط با برفک دهان و عفونت مخمری واژن بود.

نتایج این مطالعه تا حدی توسط یک کارآزمایی در سال 2018 در مجله علوم زیستی تأیید شد که در آن دانشمندان در تایلند یک آدامس آدامس‌شده با عصاره برگ توت سفید تولید کردند.

به گفته محققان، آدامس اثر ضد میکروبی قوی علیه استافیلوکوکوس موتانس (یکی از علل اصلی پوسیدگی دندان) داشت و نه تنها تعداد باکتری ها را کاهش داد، بلکه اسیدیته بزاق را که به تخریب مینای دندان کمک می کند، کاهش داد.

کپسول توت سفید خیلی ول آناستازیا ترتیاک انتخاب، آماده سازی و ذخیره سازی توت سفید معمولاً به عنوان مکمل خوراکی یا پودر خشک فروخته می شود. این ها را می توان به راحتی به صورت آنلاین، در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی، یا فروشگاه هایی که در مکمل های غذایی تخصص دارند، تهیه کرد. چای توت سفید و چای کیسه ای نیز موجود است.