مقاومت بالای ورق گالوانیزه 6 متری شیروانی در برابر زلزله!

از فولاد ورق گالوانیزه 6 متری شیروانی در خودروها استفاده می شود. فولاد گالوانیزه به ماده مورد استفاده در صنعت خودرو تبدیل شده است.

برای دهه‌ها، فولاد ساختاری تصفیه‌نشده، ماده انتخابی خودروسازان آمریکایی بود و تقریباً هر مصرف‌کننده‌ای مجبور بود برای کارکردن خودروهای خود از پوشش‌های زیرین محافظ در برابر زنگ‌زدگی استفاده کند.

در دهه 1980، مدل‌های ژاپنی وارداتی با قاب‌های فولادی گالوانیزه عرضه شدند و مصرف‌کنندگان آمریکایی نیز تقاضای فولاد گالوانیزه را در مدل‌های آمریکایی داشتند.

با ویژگی ها و کاربردهای ورق فولادی گالوانیزه بیشتر آشنا شوید
یکی از ویژگی هایی که باعث برتری فولاد نسبت به سایر فلزات می شود مقاومت آن در برابر زنگ زدگی است. این ویژگی خاص آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده در بخش هایی تبدیل می کند که در معرض شرایط محیطی غیرقابل بخشش هستند.

فولاد همچنین یک ماده عالی برای استفاده در مناطقی است که قرار گرفتن در معرض آب معمول است.

اکنون آنچه فولاد را در برابر زنگ زدگی مقاوم می کند، نحوه ساخت آن است. در فرآیند ساخت فولاد، عناصری مانند کربن و کروم به آهن مذاب اضافه می شود.

به دلیل همین عناصر است که آهن، علیرغم اینکه مستعد زنگ زدگی است، به آلیاژی ایمن در برابر زنگ تبدیل می شود. خواص فولاد را می توان با افزودن یا اجتناب از عناصر خاصی به آلیاژ، یا بازی با نسبتی که در آن استفاده می شود، دستکاری کرد.

نوع فولادی که با استفاده از پوشش روی به کار گرفته شده است تا بتواند از زنگ زدگی جلوگیری کند، چیزی است که ورق فولادی گالوانیزه به کار می رود.

ورق فولادی گالوانیزه چیست؟
برای اطلاع از ورق های فولادی گالوانیزه، فولاد گالوانیزه نوعی فولاد است که فرآیند گالوانیزه شدن را طی کرده است. در این فرآیند، فولاد را در روی مذاب داغ فرو می‌برند تا پس از سرد شدن، لایه‌ای از روی روی آن ایجاد شود. لایه روی به عنوان یک مانع بین فولاد و شرایط محیطی عمل می کند و از اکسید شدن آن جلوگیری می کند.

اکنون، زمانی که فولاد گالوانیزه برای تشکیل ورق های فولادی دستکاری می شود، محصول نهایی ورق های فولادی گالوانیزه نامیده می شود. ورق های فولادی گالوانیزه نیز با فرو بردن مستقیم ورق های فولادی معمولی در روی مذاب داغ تولید می شوند.