شکلات قلبی سورپرایز باعث تبدیل شدن مراسم عروسی به ختم شد

غذاها و نوشیدنی های تهیه شده از دانه های درخت کاکائو Theobroma (کاکائو، کاکائو) حداقل از اوایل سال 460 پس از میلاد توسط انسان مصرف می شده است. مانند شکلات قلبی سورپرایز که بسیار طرفدار دارد.

کاربردهای دارویی کاکائو یا شکلات چه به عنوان یک درمان اولیه یا به عنوان وسیله ای برای رساندن سایر داروها در آمریکای شمالی، جایی که توسط مردم بومی مصرف می شد، سرچشمه گرفت و در اواسط دهه 1500 در اروپا منتشر شد.

بین قرن 16 و 20، بیش از 100 مورد استفاده از کاکائو یا شکلات، به عنوان یک درمان پزشکی، مستند شده است.

در این میان، سه کاربرد رایج ترین هستند: (1) برای القای افزایش وزن در بیماران لاغر. (II) برای تحریک سیستم عصبی. و (iii) برای بهبود هضم و دفع.

شکلات

سرخپوستان کونا در جزایر سن بلاس پاناما به طور متوسط روزانه سه فنجان 10 اونس نوشیدنی کاکائو مصرف می کنند و تقریباً 1880 میلی گرم پروسیانیدین مصرف می کنند.

شیوع فشار خون بالا در میان ساکنان جزیره کونا بسیار کم است (2.2%) و فشار خون (BP) با افزایش سن افزایش نمی یابد.

جمعیت همچنین نسبت به پانامایی‌های سرزمین اصلی، نرخ پایین‌تری از دیابت، انفارکتوس میوکارد، سکته مغزی و سرطان را تجربه می‌کنند. در میان کونا که به مناطق شهری در سرزمین اصلی پاناما مهاجرت کرده اند، شیوع فشار خون بالا (10.7٪) بیشتر است و در بین افراد بالای 60 سال به 45٪ می رسد (شکل 1) (104).

مک کالو و همکاران این فرضیه را مطرح کرده اند که مصرف زیاد یک نوشیدنی سنتی کاکائو ممکن است تا حدی مسئول بروز کم بیماری های قلبی عروقی در بین ساکنان جزیره کونا باشد.

در مقایسه با کونا که در حومه شهر پاناما زندگی می کنند، کسانی که هنوز در جزایر دور افتاده زندگی می کنند دو برابر میوه، چهار برابر ماهی و 10 برابر کاکائو مصرف می کنند.