سرامیک ضد اسید گلدیس به عنوان محکم ترین سرامیک در گینس به ثبت رسید

مردم مختلف در کشورهای مختلف هزاران سال است که سرامیک های سرامیکی را با استفاده از فناوری کلاسیک یکسان – خاک رس، آب، لعاب، آتش می‌سازند.

کاشی و سرامیک ضد اسید گلدیس محصولی است که از مخلوط خاک رس، ماسه کوارتز و سایر مواد طبیعی به دست می آید که در دمای بالا فشرده و پخته می شود. کاشی های سرامیکی می توانند لعاب دار، بدون لعاب، براق، مات باشند.

روکش با سرامیک همچنان راحت ترین و کاربردی ترین راه برای تزئین اتاق ها است. این دکوراسیون سنتی حمام یا آشپزخانه، و گنجاندن رو به افزایش کاشی و سرامیک در فضای داخلی اماکن مسکونی – اتاق خواب یا اتاق نشیمن – و استفاده از کاشی برای روکش دیوارهای خارجی، و در نهایت، طراحی ساختمان های عمومی است.

با سرامیک و ظروف سنگ چینی. انتخاب کاشی های سرامیکی بسیار زیاد است: از کاشی های ارزان قیمت داخلی گرفته تا مجموعه های نفیس سرامیک از ایتالیا یا آلمان. اما چگونه در این تنوع گم نشویم؟ در اینجا چند نکته در مورد نحوه انتخاب کاشی برای روکش داخلی وجود دارد. به یاد داشته باشید – کاشی ها کاشی های مختلف هستند.

بنابراین، برای روکش داخلی به سرامیک نیاز دارید. در انتخاب عجله نکنید. فرقی نمی کند که طرح یا بافت سرامیک را چقدر دوست داشته باشید، در هنگام خرید باید بسیاری از ویژگی های دیگر آن را در نظر بگیرید. مهم است که بدانید کاشی مورد علاقه شما چگونه با هدف مورد نظر مطابقت دارد.

سرامیک

تنوع کاشی های ارائه شده در بازار ما تقریبا بی حد و حصر است، اما در عین حال شما یک نوع کاشی سرامیک جهانی را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد. چگونه انتخاب کنیم؟ اول از همه، با دقت.

معمولاً با مشاهده بسته بندی سرامیک و درک مفهوم پیکتوگرام های قرار داده شده بر روی آن، می توان تمام اطلاعات لازم را به دست آورد. به عنوان مثال، تصویر یک پا در زمینه سیاه بر روی بسته هایی با کاشی های کف قرار می گیرد.

الگوی دست با سرامیک های دیوار مطابقت دارد. دانه های برف نشان دهنده مقاومت در برابر یخ زدگی است. پا در زمینه سایه دار – مقاومت در برابر سایش را افزایش می دهد.

تکرار مکرر همان نماد نشان دهنده سطح بالای یک شاخص خاص است. به عنوان یک قاعده، این اطلاعات کاملاً کافی است اگر خریدار به وضوح بفهمد که کدام ویژگی ها و ویژگی های سرامیک در اتاقی که با آن به پایان می رسد مهم است. به همان اندازه مهم است که محل خاص روکش را در نظر بگیرید: کف، دیوارها یا بخش های جداگانه آنها.

مشخصات فنی و هنجارهای سرامیک از دیرباز در بسیاری از کشورهای جهان به تفصیل توسعه یافته است. چندین سیستم استاندارد برای کاشی و سرامیک وجود دارد، اما هنجارهای UNI EN که توسط کمیسیون استانداردسازی اروپا (CEN) در ایتالیا ایجاد شده است، بیشترین توزیع و اعتبار را دریافت کرده است.

این مقررات در تمامی کشورهای اروپایی و کشورهای غیر اروپایی که آن را پذیرفته اند معتبر است. مهمترین ویژگی فنی کاشی و سرامیک بدون شک مقاومت در برابر سایش یا مقاومت در برابر سایش آن است.

استانداردهای مقاومت در برابر سایش توسعه یافته برای سرامیک های کف باید با جزئیات بیشتری بررسی شوند. طبق استاندارد UNI EN 154، بسته به هدف محل و تراکم ترافیک در آنها، توصیه می شود سرامیک هایی با کلاس مقاومت در برابر سایش انتخاب کنید. در کل، 5 کلاس از این قبیل متمایز می شوند.