ساخت ام دی اف آینه ای که رویای کوروش بزرگ بوده است

اثرات زیست محیطی ام دی اف در طول سال ها بسیار بهبود یافته است.امروزه بسیاری از صفحات ام دی اف از مواد مختلفی ساخته می شوند. اینها شامل چوب های دیگر، ضایعات، کاغذ بازیافتی، بامبو، الیاف کربن و پلیمرها، نازک شدن جنگل ها و برش های چوب بری است.

از آنجایی که تولیدکنندگان ام دی اف آینه ای برای ارائه محصولات سبزتر تحت فشار هستند، آنها شروع به آزمایش و استفاده از چسب های غیر سمی کرده اند. مواد اولیه جدید در حال معرفی هستند. کاه و بامبو در حال تبدیل شدن به الیاف محبوب هستند زیرا آنها یک منبع تجدیدپذیر و سریع در حال رشد هستند.

ام دی اف حاوی گره یا حلقه نیست و در حین برش و سرویس دهی نسبت به چوب های طبیعی یکنواخت تر است.با این حال، MDF کاملاً همسانگرد نیست زیرا الیاف به طور محکم از طریق ورق به هم فشرده می شوند.

ام دی اف معمولی دارای یک سطح سخت، مسطح و صاف است که آن را برای روکش کاری ایده آل می کند، زیرا هیچ دانه زیرینی برای تلگراف از طریق روکش نازک مانند تخته سه لا در دسترس نیست. ام دی اف به اصطلاح “پریمیوم” موجود است که دارای تراکم یکنواخت تری در سراسر ضخامت پانل است.

ام دی اف

ام دی اف ممکن است چسب، رولپلاک یا چند لایه باشد. بست های معمولی مهره های T و پیچ های دستگاه تابه سر هستند.

میخ های ساقه صاف و همچنین پیچ های ریز به خصوص در لبه ها خوب نگه نمی دارند. پیچ‌های مخصوص با رزوه درشت موجود است، اما پیچ‌های فلزی نیز به خوبی کار می‌کنند.

ام دی اف در هنگام نصب پیچ ها در مقابل مواد مستعد شکافتن نیست، اما به دلیل تراز بودن الیاف چوب، در صورت نصب پیچ ها در لبه تخته بدون سوراخ پیلوت ممکن است شکافته شود.

مزایای

از نظر قدرت و اندازه سازگار است به خوبی شکل می دهد ابعاد پایدار (انبساط و انقباض کمتر نسبت به چوب طبیعی) رنگ را خوب می گیرد چسب چوب را خوب می گیرد