با محلول شیشه پاک کن گلرنگ در بارون شیشه های عینک بخار نمی گیرد

شیشه پاک کن گلرنگ مایع کاسه توالت حاوی اسیدهای دیگری هستند که معمولاً اسیدهای هیدروکلریک، فسفریک یا فرمیک رقیق هستند. اینها کربنات کلسیم را به نمکهایی تبدیل می کنند که در آب محلول هستند یا به راحتی شسته می شوند.

پاک کننده های تخلیه
مقاله اصلی: پاک کننده تخلیه
تمیز کننده های فلزی
مقاله اصلی: تمیز کردن قطعات
پاک کننده های فلزی برای تمیز کردن سینک های فولادی ضد زنگ، شیرآلات، تزئینات فلزی، ظروف نقره و غیره استفاده می شود. این محصولات حاوی مواد ساینده (مانند گچ سیلیسی، خاک دیاتومه، آلومینا) با اندازه ذرات کمتر از 20 میکرومتر هستند.

الکل چرب یا اترهای پلی گلیکول آلکیل فنل با 7-12 واحد اتیلن اکسید (EO) به عنوان سورفکتانت استفاده می شود.

برای فلزات آهنی، پاک کننده ها حاوی عوامل کیلیت کننده، ساینده ها و سورفکتانت ها هستند. این عوامل شامل اسیدهای سیتریک و فسفریک هستند که غیر تهاجمی هستند.

سورفکتانت ها معمولاً الکل های چرب اصلاح شده هستند. تمیز کردن نقره یک تخصص است زیرا نقره نجیب است اما از طریق تشکیل سولفید نقره سیاه رنگ می شود که از طریق کمپلکس های خاص نقره مانند تیوریا قابل جابجایی است.

شویندهشوینده

پاک کننده های فولاد ضد زنگ، نیکل و کروم حاوی اسید لاکتیک، سیتریک یا فسفریک هستند. ممکن است یک حلال (ارواح معدنی) اضافه شود.

پاک کننده های فلزات غیر آهنی حاوی آمونیاک، صابون های آمونیوم (اولئات آمونیوم، استئارات) و عوامل کیلاتور (سیترات آمونیوم، اگزالات) هستند.

برای انواع خاصی از فلزات گرانبها به ویژه آنهایی که برای ساعت های لوکس و جواهرات گران قیمت استفاده می شوند، معمولاً از نوع خاصی از مواد تمیز کننده برای تمیز کردن و محافظت از آنها در برابر عناصر استفاده می شود.

برخی از نمونه‌های این پاک‌کننده‌ها شامل پاک‌کننده جواهرات از Weiman،  محلول تمیزکننده ساعت از HOROCD[8] و حتی تمیز کردن صفحات فلزی از Holland Hallmark است.

شیشه پاک کن
پاک کننده های سطوح سخت سبک برای کنترل کثیفی و چربی سنگین در نظر گرفته نشده اند. از آنجایی که انتظار می رود این محصولات بدون شستشو تمیز شوند و درخشندگی بدون رگه ایجاد کنند، فاقد نمک هستند.

اقلام معمولی تمیز کردن پنجره شامل الکل ها، اتانول یا ایزوپروپانول، و سورفکتانت برای حل کردن چربی است. اجزای دیگر شامل مقادیر کمی آمونیاک و همچنین رنگ ها و عطرها است.