با لامپ یو وی برای رزین دو کشور به صلح رسیدند !

تمیز نکردن لامپ یو وی برای رزین وجود تجمع بر روی لامپ می تواند توانایی آن را در درمان کامل رزین UV کاهش دهد. لامپ‌های UV دارای بازتابنده‌هایی هستند که نور UV را قادر می‌سازد تا به تمام زوایای رزین شما برسد تا یکنواخت شود.

هنگامی که بازتابنده ها به درستی تمیز نمی شوند یا لایه ای از زباله روی آنها وجود دارد، آنها به اندازه کافی موثر نخواهند بود و ممکن است مجبور شوید رزین را برای مدت طولانی تری خشک کنید یا آن را بیشتر بچرخانید.

برای جلوگیری از تجمع بیش از حد لامپ UV، باید از الکل مالشی و یک پارچه نرم برای پاک کردن زباله ها استفاده کنید.

در عین حال، اگر لامپ شما ترک خورده یا آسیب دیده است، استفاده از آن بی خطر نیست و احتمالاً رزین شما را به طور موثر درمان نمی کند. در این صورت بهتر است لامپ را تعویض کنید تا اینکه از لامپ شکسته استفاده کنید.

هم زدن شدید رزین فرض کنید رزین خود را از زیر نور ماوراء بنفش گرفته اید، فقط حباب های سخت شده ای را می بینید که جلوه ای بافت به آن می دهد. وقتی این اتفاق می افتد، مشکل لزوماً به خاطر لامپ شما نیست، بلکه احتمالاً به خاطر رزین شما است.

لامپ

گاهی اوقات حباب‌های ناخواسته می‌توانند در رزین مایع شکل بگیرند که در توده جامد شده باقی می‌مانند مگر اینکه قبل از قرار گرفتن در معرض نور UV حذف شوند.

حباب‌ها اغلب زمانی ایجاد می‌شوند که رزین مایع با هم زدن و تا کردن هوا به داخل آن، به شدت به هم بزند. آنها همچنین می توانند به دلیل تغییرات شیمیایی ناشی از ذخیره سازی یا دماهای شدید ایجاد شوند. برای جلوگیری از این امر، باید از مخلوط کردن بیش از حد رزین خودداری کنید و آن را در جای خنک و دور از نور مستقیم نگهداری کنید.

و اگر متوجه حباب‌هایی در رزین شدید، باید سعی کنید قبل از عمل آوری حباب‌ها را بردارید، زیرا پس از جامد شدن، خلاص شدن از شر آن‌ها دشوارتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خلاص شدن از شر حباب های رزین قبل از پخت، این ویدیوی YouTube را بررسی کنید: