الیاف پلی استر دلیجان باعث بالا رفتن نرخ دلار شد

الیاف پلی استر دلیجان دسته ای از پلیمرها هستند که دارای گروه های عاملی استر در ستون فقرات خود هستند . اگرچه بسیاری از انواع اصلی پلی استر وجود دارد، اصطلاح “پلی استر” معمولاً به پلی اتیلن ترفتالات (PET) اشاره دارد.

الیاف پلی استر نوعی پلیمر خطی با مولکولی بالا است که از واکنش چند تراکمی اسید دی بازیک اشباع شده و الکل دوبازیک تهیه می شود. انواع زیادی وجود دارد که با مواد اولیه یا واسطه ها متفاوت است. با گروه استری “-COO-” مرتبط است. معمولاً پلی استر نامیده می شود.

الیاف ساخته شده بر پایه پلی استر پلی استر نامیده می شود که یکی از سه الیاف مصنوعی اصلی (پلی استر، نایلون ، اکریلیک ) است و همچنین مهمترین الیاف مصنوعی است .

کیف پلی استر IKEA

پلی استرها شامل ترکیبات طبیعی مانند کوتین گیاهی و الیاف مصنوعی مانند پلی کربنات و پلی (اتیلن ترفتالات/آدیپات) هستند که توسط تراکم مرحله‌ای تولید می‌شوند.

الیاف

پلی استرهای طبیعی و برخی از پلی استرهای مصنوعی زیست تخریب پذیر هستند ، اما بیشتر پلی استرهای مصنوعی زیست تخریب پذیر نیستند.

پلی استر را می توان به دو دسته تقسیم کرد: “پلی استر اشباع” و “پلی استر غیر اشباع” که معمولاً از چند تراکم یک یا چند اسید پلی بازیک ( انیدریدها ) و یک یا چند پلی ال تهیه می شوند.

الیاف پلی استر یا پلی استر بافته شده به طور گسترده در زندگی روزمره استفاده می شود، مانند: لباس زیر، کلاه، کت، ملحفه تخت، پد ماوس کامپیوتر و غیره. مواد پلی استر صنعتی مانند برخی از الیاف، طناب و طناب و همچنین پارچه های تسمه نقاله، تسمه های ایمنی، پارچه های روکش دار و غیره.

از الیاف پلی استر در پر کردن مبلمان، بالش پرکننده و غیره نیز استفاده می شود. پلی استر به راحتی با لکه ها لکه دار نمی شود و تنها رنگ هایی که می توان برای اصلاح پارچه های ساخته شده از پلی استر استفاده کرد رنگ های پراکنده هستند .