افتادن جک دو ستون امروز باعث مرگ دو راننده مسابقات رالی شد

جک دو ستون امروز در ساختار پایه، بازوهای پایین و بالایی، جزء پیچی که دو تکیه گاه را به هم متصل می کند و جک را به کار می اندازد، و براکت بالایی که بخشی است که خودرو به آن متصل شده است را نشان می دهد.

جک AIR POWERED/PNEUMATIC – جک های پنوماتیک ساختار بسیار متفاوتی در مقایسه با جک های قیچی دارند. این نوع ساختار به نیروی ورودی بسیار کمتری توسط کاربر برای کار با محصول نیاز دارد.

به جای استفاده از یک ساختار مکانیکی ساده، از گازهای تحت فشار برای ایجاد حرکت مکانیکی استفاده می کند.

از یک پیستون تشکیل شده است که وقتی گازهای تحت فشار وارد این پیستون می شود، منبسط می شود و ساختار را مجبور به بالا رفتن می کند.

این ساختار همچنین شامل داشتن یک دریچه کنترل هوا است که میزان هوای فشرده که به پیستون می رود را کنترل می کند. سپس این شیر باز می شود تا گازها خارج شوند و ساختار را پایین بیاورند.

جک

این نوع جک ها در صورتی که به درستی کار کنند و به طور منظم سرویس شوند، عمر متوسطی معادل 10 سال دارند.

راندمان جک های پنوماتیکی در مقایسه با ساختارهای دیگر مانند هیدرولیک کمتر است. این به این دلیل است که جک های پنوماتیک با هوا تغذیه می شوند و رطوبت موجود در هوا می تواند باعث یخ زدن ابزارهای بادی و غیرقابل استفاده شدن آنها شود.

استفاده از این جک ها نیز صدای بلندی دارد و به اندازه برخی دیگر دقیق نیست، زیرا هوای مورد استفاده تراکم پذیرتر است بنابراین نمی توان آن را با دقت کنترل کرد.

همچنین مشکل دیگری در مورد این نوع جک ها وجود دارد، شیلنگی که کمپرسور هوا را به ساختار جک متصل می کند، اگر به درستی سفت نشود، می تواند آزاد شود و با سرعت بالا در هوا حرکت کند، این می تواند برای اپراتور بالقوه خطرناک باشد.

از مقاله خود کمک بگیرید اگر برای نوشتن مقاله خود به کمک نیاز دارید، سرویس مقاله نویسی حرفه ای ما اینجاست تا به شما کمک کند!